Mochila tas

Eindelijk is mijn 1e mochila tas af! Nadat ik de bodem af had is deze een hele tijd blijven liggen. Toen ik gestart was met een tweede vond ik dat deze maar eens af moest! In Zweden heb ik mijn tas afgemaakt

mochila bag 1 hobbydingen Mochila tas

Het is veel werk om een tas te maken. Voor het koord en de band worden weer andere technieken gebruikt.

Eerst de bodem mooi plat krijgen…

Bodem mochila bag

dan de zijkant haken, daarna de gaten voor het koord, natuurlijk het koord dan de kwasten aan het koord, als laatste nog de band maken en dan is de tas klaar!

Deze tas is niet zo stevig geworden dus de volgende keer meer meeloopdraden en een kleinere haaknaald gebruiken.

Ik ben er blij mee! Nu verder met nummer 2 en 3…

Heb jij al eens een mochila tas gehaakt?

Groetjes, Marjan

Wil je ook een mochila tas haken? kijk dan even bij de volgende Facebookgroepen:

‘Mochila haken’ ‘Mochila haken NL’ & ‘Mochila en Tapestry haakgroep’

2 gedachtes over “Mochila tas

  1. Mooi! Lijkt me inderdaad veel werk en precies daarom heb ik er zelf nog geen gemaakt 🙂
    Ben nochtans ook aan een project van lange duur bezig ( herfstdeken ), maar die mochila doet me denken aan tapestry-haken en dan is ook al zo’n geprul, hihi. Misschien zijn deze technieken gewoon niks voor mij.
    Maar ik vind je tas wel prachtig, vooral de bodem! En ik bewonder je doorzettingsvermogen ook!
    Groetjes, Sigrid

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

