gehaakt mandje, doily, hobbydingen

Een doily, een boodschappennetje of toch iets anders…?

Op pinterest vond ik een diagram van een gehaakte doily.

Tijdens het haken werd de doily steeds groter en mooier.

maar… na een aantal toeren begon de doily om te krullen.

Was dit Japanse patroon dan toch geen doily?

Toen bedacht ik dat het maar een boodschappennetje moest worden. Dan moest ik nog wel heel veel toeren haken 😦

Afhechten en een kom erbij pakken, suikerwater maken en op laten stijven.

Het is een mandje geworden 🙂

gehaakt mandje, doily, hobbydingengehaakt mandje, doily, hobbydingengehaakt mandje, doily, hobbydingengehaakt mandje, doily, hobbydingen

Heb jij al eens iets gemaakt wat totaal iets anders werd dan je van te voren dacht? Ik ben benieuwd!

Groetjes, Marjan

2 gedachtes over “Een doily, een boodschappennetje of toch iets anders…?

  1. Zo’n mandje is altijd handig! Trouwens ook een héél mooie kleur!
    En ja hoor, onlangs begon ik aan een deken, die niet zo mooi werd als ik had gehoopt.
    Maar de kleuren pasten perfect bij de nieuwe trui van mijn man, dus werd het begin van het deken een lekkere warme colsjaal voor hem!
    Geeft eigenlijk toch nog een fijn gevoel als je er nog iets anders van kan maken.
    Fijn weekend, Sigrid

    Like

Geef een reactie

