Kringloop geluk…omgetoverde lampenkap!

Ik liep  fijn te sneupen bij de kringloop, toen mijn oog op een oude bruine lampenkap viel. Yes.. dacht ik dit is kringloopgeluk! Ik zag het helemaal voor me. Ik wist precies wat ik wilde maken. Nog even bij de Zeeman langs voor mooi zacht garen. Thuis gekomen een ietwat verbaasde man: “Wat moet je met deze oude lampenkap”? Wacht maar af…

Hij heeft de rotan rand en de stof eraf gesloopt en zo kon ik mooi beginnen met de totale make-over.

Gehaakte lampenkap - Granny stripe lamp haken I www.hobbydingen.wordpress.comGehaakte lampenkap - Granny stripe lamp haken I www.hobbydingen.wordpress.comGehaakte lampenkap - Granny stripe lamp haken I www.hobbydingen.wordpress.comdsc_0836Gehaakte lampenkap - Granny stripe lamp haken I www.hobbydingen.wordpress.comGehaakte lampenkap - Granny stripe lamp haken I www.hobbydingen.wordpress.com

Ik gebruikte in totaal 7 maten haaknaalden. Ik begon met maat 5, gevolgd door maat 4,5…en eindigde met maat 2.

Ik vond het erg leuk werk. Binnen een paar uur had ik de kap af. Met passen en meten het eindresultaat. Dik tevreden 🙂 Ben er blij mee en hij staat prachtig!

Liefs, Ingrid


Volg ons ook op:

facebook instagram pinterest

5 gedachtes over “Kringloop geluk…omgetoverde lampenkap!

  1. Hij is prachtig geworden! Ik vroeg mij al af…hoe heeft zij de minderingen naar boven gedaan?
    Toen zag ik dat je van haaknaald was veranderd.
    Ik heb ook nog niet zo lang geleden mijn oude lampenkap vervangen en ik moet je zeggen het was een heel karwei om in een patroon te minderen, maar uiteindelijk is hij ook goed gelukt.
    Kreatieve groeten van Anna.

    Like

Geef een reactie

